Upominki reklamowe w marketingu wytwórni filmów animowanych

Upominki reklamowe

Upominki reklamowe

Współcześnie da się zauważyć nasilającą się konkurencję w branży producentów filmów animowanych. Największe wytwórnie takich filmów są zagraniczne, nie zmienia to jednak faktu, że usilnie walczą one o klientów w Polsce. W jaki sposób mogą „walczyć” o klienta? Poza oczywiście jakością swoich filmów, mogą to czynić, emitując i dystrybuując wśród potencjalnych klientów – widzów oglądających filmy w kinach i na płytach DVD czy Blue Ray – różnorodne gadżety i prezenty. Od dawna wiadomo, że prezenty są w marketingu ważne, bo są w stanie przyciągnąć uwagę ludzi do danego przedsiębiorstwa. W przypadku wytwórni filmowych działa to dokładnie tak samo. Jak może wyglądać proces dystrybucji owych prezentów wśród potencjalnych klientów?

Należy zacząć od wyjaśnienia, czym mogą być takie upominki reklamowe. Jeśli chodzi o wytwórnie filmów animowanych, będą to przedmioty skierowane do dzieci. A więc mogą to być słodycze i inne wyroby spożywcze, które dzieci lubią, ponadto przybory szkolne, elementy odzieży i obuwia, zeszyty, plecaki, kubki, itd. Wszystkie te gadżety, mające na celu bądź sprawienie dzieciom radości bądź też przydatne dla nich w sytuacjach codziennych, są „zachętą” do interesowania się daną wytwórnią jeszcze bardziej niż do tej pory.

Aby pozyskiwanie nowych klientów miało większy skutek, takie upominki reklamowe mogą trafiać do klientów za pośrednictwem różnych punktów, do których ludzie przychodzą z dziećmi. Bardzo popularne jest wręczanie upominków dzieciom na terenie kin, ewentualnie w różnych restauracjach szybkiej obsługi, w sklepach z zabawkami i akcesoriami dziecięcymi, itp.

Ale Upominki reklamowe mogą trafiać też do dzieci w ramach akcji polegającej na rozdawaniu tych gadżetów na ulicach. Jest to coraz popularniejsza forma pozyskiwania nowych klientów, właściwa dla bardzo wielu branż. W takiej sytuacji przypadkowi przechodnie otrzymują podarunki, o których mowa wyżej, oczywiście promujące (poprzez logo) daną wytwórnię filmów animowanych. Najczęściej upominki takie wręcza się osobom z dziećmi albo po prostu napotykanym dzieciom.